Wyświetlanie wszystkich wyników: 12

Jedną z zalet samodzielnego przyrządzania jedzenia, jest możliwość „personalizacji” – dopasowania pieczywa pod swoje preferencje smakowe i estetyczne. Aby jednak było to możliwe, konieczne jest posiadanie odpowiednich dodatków. Występują one w różnych smakach: jedne są gorzkie, inne słone czy słodkie – do dwóch ostatnich zaliczają się właśnie orzechy i bakalie. Są one bardzo częstym gościem domowych kuchni – i nic dziwnego. Dodają wartości odżywczych, czynią chleb (jeżeli akurat na niego się decydujemy) nietypowym – w stosunku do tego, co sprzedawane jest w sklepach – a wreszcie nadają jedzeniu indywidualny chrakateru. To, jaki dokładnie, zależy od konkretnego dodatku. Co więcej, pasują do prawie wszystkiego: od sałatek, przez wypieki, po inne desery i przekąski. Wybór należy do kucharza. 

Zdrowotne orzechy

Orzechy są dodatkiem niezwykle praktycznym i uniwersalnym. Mają przyjemny, ale nienachalny smak, który zawsze wzbogaca kulinarne dzieło. Lubi je większość ludzi (więc danie z ich dodatkiem prawdopobnie będzie odpowiadało również osobom, które gospodarz zechce poczęstować jedzeniem, nie znając ich preferencji smakowych: gościom). Jednakże, nawet ci, co za orzechami nie przepadają, nie będą mieli z ich przełknięciem większych problemów (przyczyną tego jest właśnie łagodność smaku). Jedyne bezwzględne ograniczenie, to alergie. Nie do przecenienia są również korzyści zdrowotne płynące z jedzenia orzechów. Ich zawartość to, chociażby, nienasycone kwasy tłuszczowe, witamina E i B, białko, czy błonnik. Dodatkowo, dzięki nim jedzenie staje się bardziej sycące, co oznacza, że wystarczy kilka orzechów, a przygtoowaną z nimi sałatkom, czy upieczonym chlebem, naje się o wiele szybciej. Należy tylko pamiętać o tym, że razem z ową sytością, w parze idzie również kaloryczność – nie można z nimi przesadzić, bo zdrowotne wartości łatwo mogą zostać przyćmione przez ten czynnik. Jednakże orzechy to nie jeden owoc, a cała ich grupa. W ofercie naszego sklepu znaleźć można wszystkie ważniejsze rodzaje tych lubianych dodatków: orzechy brazylijskie (odmiana bardzo ciekawa: orzechy te rosną chociażby w gęstwinach Puszczy Amazońskiej), ziemne (popularnie zwane „fistaszkami) i „nerkowce” (bardzo zdrowe i przyjemnie miękkie, dzięki czemu nikt nie będzie miał problemu z ich pogryzieniem).

Słodkie bakalie

Bakalie są dodatkami zdecydowanie słodkimi. Nie każdemu przypadnie do gustu chleb, w którym będą obecne, niemniej z pewnością warto go spróbować. Nie jest to jednak jedyne ich zastosowanie: bardzo często pojawiają się również w ciastach czy babeczkach, nie wspominają już o jedzeniu ich „na sucho”.  Jednakże, decydując się na słodkie bakalie (zwłaszcza, gdy stanowią one nietypowy dodatek, na przykład w chlebie), trzeba dobrze przemyśleć ten wybór – obok ich smaku nie da się, tak jak to było z orzechami, przejść obojętnie. Jeżeli w chlebie umieści się dodatek zbyt słodki, jak na preferencje konsumenta, pieczywo stanie się po prostu mdlące. Na szczęście nasz sklep oferuje szeroki wybór tych owoców – każdy znajdzie coś dla siebie. Mogą być to daktyle, migdały, morele, żurawina, rodzynki, czy suszone śliwki. Dodatki sprzedawane są w opakowaniach o różnej wadze – 500 gramów, lub 1 kilograma. Warto pamiętać o tym, że w wypadku, gdy smak dużej ilości słodkich dodatków uzna się za przytłaczający, można wymieszać je – w proporcjach wedle uznania – z orzechami, które nieco zneutralizują nadmiar słodkości, jeszcze bardziej urozmaicając przy tym smak pieczywa. Z kolei jedzenie ich bez niczego, czy na przykład w jogurcie, jest dobrą alternatywą dla cukierków i czekoladek. 

Shopping cart
Brak produktów w koszyku!
Continue shopping